Tietoa meistä

Olemme nuorille suunnattu, riistan,- ja ympäristönhoidon kouluttaja. Kurssitamme eri ikäistä nuorisoa ympäri vuoden. Koulutustapahtumiemme tärkein osa kertoo luonnosta. Niihin kuuluu tutustuminen metsästyksen eri osa-alueisiin sekä muuhun harrastamiseen ulkona. Luonnon monimuotoisuuden tärkeys ja sen kunnioittaminen tulee myös tutuksi kurssilaisille.

Toimintamme kuuluu Forssan Metsästysseuran nuorisotoimintaan mutta rakennamme kurssimme kunkin kohteen toivomusten ja aikataulujen mukaan, perusteemoina yllä mainitut aihealueet.
Hyvä Erä -peruskurssi antaa nuorille syventävää tietoa niin riistanhoidosta, ympäristönhoidosta kuin esimerkiksi moninaisista luonnon tarjoamista harrastusvaihtoehdoista, sekä innostaa lapsia luonnossa liikkumiseen.
Aihepiirit yhdistyvät toisiinsa mutkattomasti kurssin edetessä, ja asiantuntijoiden tarinat sekä perusteltu tieto yhdistettynä Hyvä Erän visuaaliseen ja akustiseen maailmaan saavat lasten mielenkiinnon heräämään luontoa kohtaan. Yhteiset keskusteluhetket aiheista antavat lapsille mahdollisuuden osallistua kurssiin.

Kouluttajat

Riistamestari Jukka Roisko sekä Hyvä Erä kouluttaja; Tero Kosunen varmistavat alansa ammattilaisina että riista- ja metsästyskoulutus ovat uusimpiin tietoihin perustuvia, perusteltuja kokonaisuuksia kestävän metsästyksen pohjalta, riistaa ja niiden elinympäristöä kunnioittaen.

Yhteistyössä:

Ota yhteyttä!