Seura tiedottaa

Forssan Metsästysseura ry

Hirvi- ja peurajahtiin ilmoittautuminen su 9.7.2023 klo 12-14 laavulla,

myös Whatsappilla voi ilmottautua jahtipäälikölle.

Forssan Metsästysseura ry

Kesäiset terveiset johtokunnalta!

Hei !

Kiitos kärsivällisyydestänne, Jäsenkirjeet ovat lähteneet maksaville jäsenille, ja muille jäsenkirje tulee löytymään kotisivuilta sekä myöhemmin tästä ryhmästä.

Nyt on tärkeää, jos jäsenkirje ei ole tullut viikon sisällä ilmoita siitä sihteerille tai puheenjohtajalle.

Työmäärä oli valtava jos olisimme tänä vuonna jo käyttäneet sähköpostilaskutusta jäsenrekisterissä ilmenneiden puutteiden vuoksi. Tänä vuonna on siis tärkeää päivitellä yhteystiedot kuntoon seuralle jokaiselta, ja myös tieto haluaako jatkossa paperi- vai s-posti laskun (paperisesta saattaa tulla lisäksi postimaksu).

Sihteerin töissä on vielä paljon opittavaa, mutta eiköhän niistä selvitä kun suurin työ on tehty ja saadaan kokemusta.

Terveisin johtokunta

Vieraskortti

Kortti maksetaan tilille: FI19 4327 2020 0407 90

Maksu on 15 e per vieras

Viitteeksi vieraan ja isännän nimi.

Enintään 2 vierasta per jäsen.

Reviiri- ja OmaRiista karttapalvelut

Reviiri

Reviiri on karttapalvelu jolla hallinnoidaan maavuokrasopimuksia ja luodaan metsästysalueesta kartta. Mobiilissa reviiri toimii B-bark nimisen ohjelman kautta.

LIsätietoa puheenjohtajalta

OmaRiista

Omaan riistaan kerätään pääsääntöisesti peura ja hirviporukoiden jäsenet jotta kaadot saadaan merkattua oikeille ampujilleen.

Maanvuokraus

Uljasjärvi ja suojärvi

Uljasjärven- suojärven alue pysyy ennallaan pienriista-alueena. Uponorin hirvieläinjahdille ei saa aiheuttaa kohtuutonta haittaa!

Muutos yleisiin metsästysaikoihin:

Kauriin metsästys on kielletty Luolalammin vaihtomailla.

Kauriin pukkijahti keväällä 2022 on sallittu, huomaathan saaliskiintiöt! Mikäli ammut jahtikauden aikana kaurispukin et voi osallistua kevätjahtiin!

Yleistä :

Vieras saa ampua kaurista

Kauriin kaatoilmoitus 7 päivän aikana omariistaan, soitto jahtipäälikölle kaadon jälkeen.

SORSASTUKSEEN EI MYYDÄ VIERASKORTTEJA!

Saaliskiintiöt:

Teeri kukko 2 kpl /jäsen

Metso kukko 1 kpl/jäsen

Metsäjänis 2 kpl/jäsen

Kauris 2 eläintä/jäsen

Vieraan ampuma riista on pois jäsenen saaliskiintiöstä!

UPM:n mailla saa ampua myös teerikanaa Perähuhta-Uljasjärvi, mutta ei kaurista.

Rauhoitusalueet:

Pellilän suolla vanhasta rautatiestä etelään oleva suoalue rauhoitetaan sorsastukselta.

Metsäjänis rauhoitetaan Vieremäntien, Kalsuntien ja Uitontien välisellä alueella.

Forssan kaupungin ulkoilualueiden läheisyydessä suositellaan metsästyksen rajoittamista.

Rata-ammunta:

Metsästysseura tukee jäsenilleen ammunnan harjoittelua maksamalla puolet ammuntalipuista Sukulan ampumaradalle.

Haulikkoliput:

Tiedustelu Jaana Gran