Jahtipäällikön päiväkirja 5/17

Maanantai 28.8.2017 klo 21.35

Jahtipäällikön päiväkirja                5/17

Kesä kääntyy syksyyn ja jahtikausi alkoi, oli aika kokoontua yhteen sopimaan hirvieläinjahtien suorittamista. Jahtiporukkaa ehti mukavasti mukaan päättämän asioista ja loput saavat tiedot kavereilta sekä jakamista ohjeista. Ennen jahtia kaikille jaetaan ohjeet peuranjahtiohjeet, jahtiporukan yhteystiedot ja jahtimaksulaskut.

Mukana tuleva hirvieläinten metsästyssääntöön kannattaa tutustua huolella. Säännöt ovat yhdessä hyväksytty, mutta harva muistaa niiden sisällön ja uusille jäsenille tieto ei ole aina välittynyt. Säilytä paperi tulevia kausia varten. Seuran säännöt ja jahtisäännöt tulevat löytymään tästä syksystä eteenpäin myös seuran kotisivuilta.

Peuraluvat jaettiin sulassa sovussa, 1 peura / 2 jäsentä, hirvipeijaisiin ammutaan aluksi 4 peuraa, kun aloitamme peurajahdin 30.09. Samalla aloitamme myös peltohirven metsästyksen.

Loput peuraluvat käytetään ”lupapankista” 1.12 jälkeen. Luvat arvotaan oman peuran ampuneiden kesken ja maksamme eläimestä hieman ylimääräistä seurankassaan.

Hirvien perään metsään lähdemme 14.10 ja sitä ennen teemme yhdessä risusavottaa ja tornien kuljetuksia.

Muistathan jahtisäännöistämme kohdan, ”ampujana metsästykseen osallistuvalla tulee olla voimassa samana vuonna suoritettu ammuntakoe tai voimassa oleva ammuntakoe ja osallistuminen kivääriammuntakilpailuun.”

Ammuntakokeita on vielä esim. Sukulassa  monena lauantaina ja seuramme kiväärikisa on syyskuun puolella. Päivä ilmoitetaan lehdessä ja seuransivuilla.

Omajahti riistaryhmään tarvitsen jahtiryhmäläisiltä riistanhoitoyhdistyksen numeron, metsästäjä- numeron ja syntymäajan, yhteydenpitoa helpottaa sähköpostiosoite. Hoidathan asian !

Nämä uuden ajan ”hömpötykset” tuntuvat tällaisesta vanhasta jäärästä aivan turhilta, mutta minkäs teet, mukana on mentävä. ( Ennen oli kaikki paremmin ).

Nämä on harhaanjohtajan pieniä murheita, ei kannata yö unia menettää.

Raikas syksyinen metsä, puidut pellot, teeren laulu, kurkienmuuttoparvet mielessä odottelemme vielä hetken ja sitten SE alkaa hirvieläinjahti.

Jahtipäällikkö

Kommentoi kirjoitusta