Jahtipäällikön päiväkirja 3-/2017

Keskiviikko 24.5.2017 klo 15.11 - tuomo

Hirvieläinjahtikokous pidettiin 19.5 Ressun rastilla ja kokouksessa oli mukana 17 henkilöä.

Edellisen kauden jahtia ja jahtitilin tapahtumia  käytiin läpi, sekä tuleva kauden haetut kaatoluvat kerrottiin. Yhteislupia on haettu Ms Hallin kanssa ja seurueet sopivat myöhemmin kesällä keskenään jahdin kulusta.

Jahtiin ilmottautuneita jäseniä tuli hirvijahtiin 13 ja peurajahtiin 48 kpl. Varsinkin peura kiinnostaa kovasti ja ymmärrän hyvin kiinnostuksen, kun jahti ei sido koko viikonloppuohjelmaa ja jahtiin voi mennä omien menojen mukaan. Tuleehan siinä jahtijännistystäkin, varsinkin kun peuran sijasta tuleekin kettu tai supi näkyviin ( oma mielipide).

Jahtiryhmän peuramiesten metsästäjänumerot tarvittaisiin oma riistan jahtiryhmän luomiseen. Laitatko oman numerosi sähköpostiini, tekstiviestinä tai soita. Ennen jahdin aloitusta kerätään numerot. Hoida asia pikapuoliin. ettei unohdu!

Talkoo hommistakin puhuttiin ja kesän aikana tulevistaa talkoista ilmoitellaan seuran sivuilla, Facebookissa ja tekstiviestillä. Kyselläkkin voi jahdinjohtajalta ja riistanhoidonvetäjiltä.

Nautitaan kesästä, tarkkaillaan riistaa, käydään radalla ottamassa tuntumaa ampumiseen ja eletään "ihmisiksi".

Tuomo