Jahtipäällikön terveiset

Sunnuntai 2.4.2017 klo 13.02 - Jahtipäällikkö Tuomo

Tämä oma ”pakinapalsta” on kokeilu, saisinko välitettyä tietoa seuranjäsenille, mitä kauden aikana tapahtuu jahtirintamalla. Vinkkejä ja neuvoja otetaan vastaan, kuinka tiedotusta voitaisiin kehittää.

Ensi töikseni pääsin sähköisen hirviluvan hakukurssille. Parin tunnin kalvosulkeiset ! Jäikö mitään korvien väliin, aika näyttää. Riistanhoitoyhdistyksen hirvieläinkokous on tiedossa lähiaikoina. Luvat haettava huhtikuun loppuun mennessä. Kevät on kiireistä aikaa!
Alustavat tiedot enteilevät pientä korotusta hirvenkaatomääriin ja hieman suurempaa lisäystä peuralupiin. Kaatolupien lisäys kohdistuu varmaankin niille alueille, missä suurimmat vahingot ovat tapahtuneet. Peurakolareita tapahtui viime kauden aikana huomattavan paljon juuri meidän alueella, mikä on sitten rhy:n näkemys asiasta.

Alan koota hirvieläinjahtiin haluavien listaa heti, soita tai lähetä muita savumerkkejä, kirjaan nimesi mukaan. Ensimmäinen jahtikokous pidetään kesäkuun alku puolelle, mikä on viimeinen ilmotautumispäivä. Silloin tuskin tiedämme vielä kaatolupien määrää ja toisessa kokouksessa voi muuttaa mieltään jahtiin osallistumisesta. Eli, ilmottaudu  molempiin jahteihin, jos syksy näyttää osaltasi kiireiseltä jättäydyt pois halutessasi jommastakummasta jahdista, tai molemmista.

Kevään aikana suunnittelemme johtokunnan ja riistanhoitojaoksien kanssa sopivia riistapeltoja eri puolille aluettamme, saadaksemme hirvieläimet viihtymään pitempään alueellamme.

Pyydän jäseniltä, jotka lukevat tämän ensijulkaisun, antaisivat sanan kiertää joukoissamme ja muutkin kävisivät sivuillamme katsomassa, olenko saanut uutta tiedotettavaa jäsenille.

Kommentoi kirjoitusta

Nimi:*